Beviser på, at din Adwords ekspert er den rette

28 November 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det kan virke lidt underdanigt, at man ikke alene skal fokusere på noget så specifikt som Adwords, der er udarbejdet af en tjeneste – Google – men at man ligefrem skal have ansat en Adwords ekspert eller selv blive til en for at udnytte tjenesten korrekt og få de bedste resultater.

Immervæk kan det betyde forskellen på, om du får succes med dit foretagende eller ej, som kan være den forretning, du har kørende – omend fokus på Adwords nogle gange kan føles som at læse om kendisser og føle, at man lever ens liv efter, hvordan de lever.

Lad os lige kort forklare om konceptet med Adwords: Det er en tjeneste fra Google, hvor du som bruger betaler nogle penge for at få fremhævet nogle “kodeord” med tilhørende reklamer, der dukker op, når der sker en relevant søgning, som kan handle om din forretning.

Det er som regel de reklamer, man ser som de første resultater, når man søger efter noget på Google, og de er da også fremhævet som sponsoreret og betalt indhold, så man ikke er i tvivl om dette som søger.

Disse Adwords skal gerne give resultater med, at folk klikker ind på disse, da vi mennesker gerne vil have søgninger og resultater derefter af den rette slags hurtigt nok, så vi ikke skal lede for længe.

Derfor er man ikke nødvendigvis garanteret, at disse Adwords er de bedste resultater, men de passer dog til søgningen – en Adwords-ekspert skal netop være med til at sørge for, at man udvælger de rette ord, får besøgende nok og omsætter disse besøg til den handling, man ønsker.

Dette kan man så måle bagefter, om man har fået besøgende nok efter den betaling, man har givet for disse “kodeord”.

Ordene kan man så tilpasse efter, hvilken målgruppe man gerne vil ramme og hvor meget. Og så er man pludselig ude i, at det kan føles som en videnskab og tage meget tid – derfor skal man bruge en ekspert.

More articles