Transport af asfalt er ikke altid varmt

13 January 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det ville se lidt komisk ud, omend smart, hvis man lige kunne hælde flydende asfalt ud, som der så lagde sig med striber, afmålte hjørner og i den rette tykkelse, så man sparede meget arbejdstid her.

Men sådan ser virkeligheden bare ikke ud. Det her ville nok mest finde sted i tegnefilm – og som forslag til, hvordan man kan innovere i fremtiden på området.

Dog er det jo ikke helt forkert at se for sig, at man kører med varm asfalt, der er flydende og varm. Man ser jo også beton blive rørt ud på de steder, hvor det skal bruges, mens det stadig er flydende, så det kan lægges direkte på, hvor det skal bruges.

Så har man en lastbil med en tromle, der blander det rundt undervejs, så det ikke størkner og bliver ubrugeligt.

Således kan man blandt andet opleve varm asfalt på arbejdsstedet.

Der kan også være tale om tidligere, brugt asfalt

Har man nogensinde arbejdet med eller været i nærheden af en arbejdsplads eller et område med vejarbejde, hvor der skal lægges asfalt, så ved man, at det er virkelig varmt, når man skal lægge det, hvorfor det er lettere at arbejde med.

Det skal så lige have tid til at lægge sig, hvorefter man kan glatte det ud, og så kan det størkne, hvorefter man maler striber på det.

Men transporten af asfalt kan jo også være, når man har at gøre med noget gammelt, som man har brækket op og lavet til mindre stykker, som man så skal have destrueret, bortskaffet eller omdannet til noget andet.

Måske kan man endda sælge det til nogle.

På den måde kan transport af asfalt foregå med asfalt, der har forskellige typer af temperaturer, og om det er brugt eller nyt.

Føler du stadig, at du mangler mere viden på området, så kan du meget belejligt klikke videre her til: https://dsvtransport.dk/om-dsvt/ydelser/asfalt 

More articles