Diamantboring: Både udførsel og salg af varer
På handelsskolerne spørger man om, hvad det er for nogle varer, som en given forretning sælger:
– Er det en fysisk vare til salg til private?
– Er varen til salg mellem virksomheder?
– Skal varen sælges som en ydelse?
Det er “lettest” at lave serviceydelser i den forstand, at man slipper for at have mange varer liggende på lager til salg, lave stor status og hele tiden holde sig opdateret med, hvad der er af varer på den front.
Specielt hvis man har købt sig ind i en franchise, så skal man hele tiden udvide og tilpasse varesortimentet derefter, og hvis man ikke ligefrem ønsker dette, så er der ingen kære mor, fordi man lever under dette brand, som ofte dikterer dette helt ned i det små.
Men nogle virksomheder kan også få lyst til at lave noget mere end flot det, som de er kendt for, hvor de slår forskellige typer af salg sammen.
Et eksempel kunne være, hvis man har et spillested, som gerne vil servere mad også. Så har man pludselig et sted, der giver oplevelser med musik, men hvor man også kan få en vare i form af mad, der kræver at have en del på lager.
Men man kan også tage fat i et firma, der hovedsageligt laver en serviceydelse, som så vælger at begå sig med noget mere, der lægger sig i forlængelse heraf.
Et eksempel til dette kunne være, som vi nævner i vores indledning med diamantboring.
Et firma kan udføre den slags for andre mennesker, men måske finder de lige pludselig ud af, at kunderne virker interesseret i produkterne også, hvorfor man begynder at udvide ens firma med både at lave disse serviceydelser, som de plejer, men man så supplerer med at sælge produkter, hvor man kan lave diamantboring i ens eget firma med.
Dette gør ikke, at man undergraver sig selv, for hvis man er god til ens opgaver, så skal kunderne nok komme til en – og det er jo mest til andre firmaer, at man sælger disse produkter til.
Står du forresten med en opgave, der kræver diamantboring, så skal du spørge dem her om hjælp: https://www.mcds.dk/