Få lavet det rigtige logo design

16 March 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Det er vigtigt for din visuelle identitet at have det rigtige logo, da det vil blive brugt på alt dit markedsføringsmateriale og på din hjemmeside. Det skal være et logo design, der kan fungere og genkendes på en lille telefonskærm, som efterhånden er vores foretrukkende middel, når vi er på internettet. Det skal også være et logo, der fungere på en stor skærm, på din hjemmeside og hvis det skulle komme til det på en kæmpe plakat. Det er derfor nogle ret store krav, der stilles til dit logo og derfor ikke noget, der kan designes af hvem som helst.

Læg en strategi sammen med din grafiker

Inden du får lavet din visuelle identitet er det en god ide at lægge en overordnet strategi og lade din visuelle identitet være en del af den strategi. Hvilke type firma er du og hvordan vil du gerne have at andre skal opfatte dig og din virksomhed. Få din grafiker med ind over og får ham eller hende til at lave dit logo, så det passer til det du gerne vil udtrykke. En grafiker er uddannet til at kunne lave visuelle udtryk og det er derfor at du ikke bare bør vælge den første og bedste, der kan lave et billigt logo eller selv forsøge dig på en af de mange gratis programmer, der er på internettet. 

Det svare lidt til en bog. Hvis den ser lidt kedelig ud, men du har gentagende gange fået at vide at den er god af flere du kender, vil du begynde at læse den. Men hvis du udelukkende kan bedømme den på omslaget og den ser lidt kedelig og sjusket ud, vil du ikke læse den, men derimod lægge den tilsige og vælge en anden. Det er det samme din visuelle identitet gør på dig og din virksomheds vegne. 

More articles