Fyrværkeri kommer i mange kulørte indpakninger

20 January 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Man siger som bekendt, at man ikke skal dømme en bog på dens omslag, men nogle gange bliver man bare solgt til at købe noget, fordi det ser kulørt og flot ud.

Det kender du jo nok fra fyrværkeri, når du skal købe det, hvor du nogle gange går efter det, som du kender, men med fyrværkeri er der mange forskellige mærker, og du kan ikke være sikker på, at udbuddet og sortimentet er det samme i butikkerne fra år til år.

Det er ikke ligesom en almindelig dagligvareforretning, hvor man ved, hvilke mærker af sodavand de fører.

Derfor er man nogle gange nødt til at følge ens intuition, hvis man ikke kan se noget, man kan genkende, og så bliver man ofte fanget af de mange farver og kulørte indpakninger, som fyrværkeri bliver solgt i.

Hvad skal man lige gå efter?

I nogle forretninger har man demonstrationsvideoer af fyrværkeriet, så man ved, hvad man køber, så længe det ikke er en fuser, men nogle mennesker kan jo godt lide overraskelsen ved det krudt, de køber, så de vil ikke se forud, hvordan det ser ud.

Så tilbage er der jo kun, hvordan fyrværkeriet forsøger at sælge sig selv.

Det skal jo være sikkert indpakket, selvfølgelig, men det skal så også sælge sig på at være det flotteste, vildeste og mens glinsende fyrværkeri, du kan få for pengene her.

Hvis man tog den øverste indpakning af, hvilket man ikke skal gøre, så er det oftest bare en grå boks, man har med at gøre.

Det er jo ikke spændende at købe sådan noget, og det sælger ikke sig selv, selvom det jo ikke er udseendet af indpakningen, som man vil have fyrværkeriet for i sidste ende.

Således kan du ikke være sikker på, at fordi en grafiker kunne lave en flot indpakning, at det så også er det sejeste fyrværkeri, du har købt.

More articles