Kan du spotte dig selv som regelrytter som elektriker?
Man kan virkelig have travlt i hverdagen som elektriker, at man lige kan glemme, om man husker ikke at lade det gå ud over kunderne, om man så er den menige ansatte, chefen eller receptionisten, der tager imod fysiske kunder og opkald fra dem.
Dog kan man også komme til at ryge ind i en tilstand, hvor man lige glemmer at se tingene fra kundernes synspunkt, fordi man har haft at gøre med nogle usamarbejdsvillige kunder det tidligere stykke tid, og så kommer det desværre til at gå ud over nummer tre, som intet havde med det at gøre.
Den slags surmuleri kan man heldigvis lige stoppe op og tage sig selv i ansigt til ansigt, over telefonen eller måske per mail, så man enten retter teksten til eller direkte undskylder og siger, at man måske har haft en dårlig dag – det kan jo ramme alle – og så bliver man mødt med forståelse.
Desværre er vores tidsalder ikke den slags, der er gearet til, at man altid lige kan tage snakken direkte og få tingene på plads, da man skal have tonefald, en direkte dialog og ikke en forsinket slags, samt mimik og ansigtsudtryk med.
Men der er desværre også de andre gange, hvor man ender vanemæssigt med at gøre tingene, som man plejer som elektriker, at man ender i den faldgrube, der hedder, at man gør tingene per automatik og efter, hvad reglerne foreskriver – og ikke et nøk mere til.
Man glemmer det menneskelige aspekt ved at arbejde med den slags håndværk, hvor man måske netop gik ind i hvervet for den menneskelige kontakt, men nu er man næsten nået dertil, hvor man er træt af kunderne.
Så man forsøger at undgå mere kontakt end nødvendigt, man gider ikke høre om reklamationsret, man yder ikke mere service, end hvad reglerne dikterer.
Tror du, at sådan et elektrikerfirma er i høj kurs?
Undgå at ende sådan!