Tør man at indrømme en skade på ens sexlegetøj?

16 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er jo ikke så meget, der forhindrer en i at reklamere for ens indkøbte sexlegetøj, hvis det er i stykker fra starten, da man købte det, så man udnytter garantien og ens reklamationsret eller de andre serviceydelser, som måske ikke er lovpligtige, fra sælgerens side.

Hvis man også kommer hjem med et produkt, der hurtigt går i stykker af sig selv, fordi der er en ukurant model, eller man får sendt noget med posten, der er gået i stykker på vejen. 

For så synes man jo ikke, det er ens egen fejl, at det er gået i stykker, hvilket det jo næppe kan være.

Men hvis man ødelægger et andet produkt enten kort tid eller lang tid efter, man har fået det, så vil man jo gerne forsøge at se, hvad sælgeren siger til det, hvis man kan bevise med bon og lignende, hvornår man købte det – der kan jo ikke gå meget galt.

Men lad os så sige, at du har købt noget sexlegetøj ud fra en anbefaling fra en sexlegetøj test, som du har været glad for og lystigt brugt mange gange, og det så er gået i udu, fordi du var for hårdhændet med det, og det beviseligt kun været gået i stykker via en bestemt brugsmetode, der hurtigt vil afsløre, at det er din omgang med det, som er skyld i det.

Vil du så turde indrømme det for forhandleren, for du ved godt, at selvom du ikke direkte skriver, hvad årsagen er, så vil det kunne ses med det samme på billederne, eller når varen bliver sendt retur eller afleveret?

Man kan sige, at hvis man havde brugt en god sjat penge på det, så vil man jo nok gerne have valuta for pengene og måske have en ny, men var der tale om noget, man alligevel ikke var glad for og som måske ikke kostede så meget, så kan man jo bare smide det ud uden at nævne det for andre, hvorfor man gjorde det.

More articles